Träning

Att bromsa sig själv

I tisdags var jag riktigt sliten i kroppen efter måndagens träningspass. Passet i sig var kanske inget särskilt, men i en period med lite lite sömn och lite för mycket jobb ger alldeles för lite tid till återhämtning. 

Att jag då hoppat på en utmaning att ro 100000m innan julafton, samtidigt som jag följer delar av en programmering för crossfit, gjorde att jag var stressad. Vi har även fys på jobbet, så träning var det och träning blev det. 

Dock blev det 5km rodd i återhämtningstempo. Jag började självklart i det tempo jag skulle behöva hålla för att slå mitt PR, och höll det ca 2km innan jag skällde lite på mig själv, sänkte tempot och rodde klart. 

Och här vill jag ge mig själv en klapp på axeln, för att jag lyssnade på kroppen. Inte direkt men iallafall efter en stund. Jag rörde på mig, men jag släppte kraven. Nu fick jag visserligen jobba i över 20minuter med att släppa prestationen och stressen över sluttiden, men jag gjorde det. 

Och det är jag nöjd med. Och kroppen tackar mig idag, två dagar senare då jag lätt kunde köra ett tyngt styrkepass. Kopiösa mängder mat och en del sömn hjälpte till också. 

Såklart. 

Plus att jag sakta men säkert börjar hitta hem i någon slags yoga. Spännande. 

Comments

comments

Kommentera